• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

CLIL

Αγαπητοί Γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως στο νηπιαγωγείο μας γίνεται εισαγωγή  στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, μέσα από την προσέγγιση CLIL (Content and Language Integrated Learning) και σας συστήνουμε τον Charles που είναι η κουκλά/μασκότ της προσέγγισης CLIL στο σχολείο μας.

Τα μικρά παιδιά είναι πολύ πιο δεχτικά στην επαφή τους με μια ξένη γλώσσα όταν έρχονται από μικρή ηλικία σε επαφή με τέτοιου είδους ερεθίσματα, κι αυτό το βιώσαμε μέσα από την έμπρακτη εφαρμογή της προσέγγισης CLIL.

Τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού του νηπιαγωγείου μας έχουν επιμορφωθεί σχετικά με την προσέγγιση αυτή και την εφαρμόζουν με κύριο στόχο, τα παιδιά να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι σε μια ξένη γλώσσα (στην προκειμένη περίπτωση στην αγγλική), να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το περιεχόμενο και το λεξιλόγιο της και να αρχίσουν, μέσα από παιγνιώδη τρόπο, σιγά-σιγά να την κατακτούν.

Η εφαρμογή της προσέγγισης CLIL μπορεί να εφαρμοστεί με τα πιο κάτω μοντέλα.

Μοντέλο 1: CLIL showers.Αυτό το μοντέλο αναφέρεται σε μικρές περιόδους επαφής με τη ξένη γλώσσα οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε στιγμή της σχολικής ημέρας και σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο (π.χ. 10 λεπτά κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Μουσικής, 10 λεπτά κατά τη διάρκεια της Φυσικής Αγωγής, 5 λεπτά στην ώρα του κύκλου, κτλ.). Αυτές οι περίοδοι μπορεί να είναι μικρές (π.χ. 5 λεπτά) αλλά σταδιακά μεγαλώνουν σε διάρκεια και μπορεί να φτάσουν και τα 30 λεπτά.

 Μοντέλο 2: Διδασκαλία ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου μέσα από τη ξένη γλώσσα.Στηv προδημοτική εκπαίδευση διδάσκονται συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα όπως Φυσική Αγωγή, Μαθηματικά, Μουσική, κτλ. Η προσέγγιση CLIL μπορεί να χρησιμοποιείται συστηματικά σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα, π.χ. τα παιδιά μπορεί να έχουν συστηματικά μαθήματα Φυσικής Αγωγής στα Αγγλικά. Η ξένη γλώσσα εισάγεται σταδιακά, και συστηματικά αυξάνεται ο χρόνος στον οποίο χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

 Μοντέλο 3: Συνδυασμός των δυο πιο πάνω μοντέλων.Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόζουν ένα μοντέλο στο οποίο να χρησιμοποιούν CLIL showers κατά τη διάρκεια της μέρας καθώς και σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Αυτό σημαίνει ότι ένας εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιεί CLIL showers σε διάφορες ώρες της ημέρας (π.χ. στο ελεύθερο/δομημένο παιχνίδι, στην ώρα Κύκλου ή κατά τη διάρκεια διδασκαλίας γνωστικού αντικειμένου) όπως επίσης και να εφαρμόζει την προσέγγιση συστηματικά για τη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (π.χ. Μουσική).

Στο νηπιαγωγείο μας εφαρμόζουμε το μοντέλο 3. Ξεκινήσαμε με μικρά μαθήματα των δέκα λεπτών (showers) και απλές ρουτίνες όπως το “good morning”, “wash your hands”. Συνεχίσαμε με αγγλικά  ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια και πολύ μικρά παραμύθια σχετικά με τη θεματική μας ενότητα  ώστε η διδασκαλία να γίνεται αβίαστα, εύκολα και διασκεδαστικά. Επίσης εφαρμόζουμε την μέθοδο CLIL  στη μουσική αγωγή.

Κάποιες από τις δραστηριότητες του CLIL που εφαρμόζουμε στο σχολείο μας μπορείτε να τις βρείτε πάτώντας στο εικονίδιο CLIL στο αρχικό μενού της ιστοσελίδας μας.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Συντονιστικού Κέντρου CLIL  http://clil.schools.ac.cy/index.php/el/ και στο ενημερωτικό τρίπτυχο που σας αποστέλλουμε.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ